Gads investīciju projektu zīmē
2015.gads “Latvijas dzelzceļam” pagāja investīciju projektu zīmē – šajā gadā apguvām lielāko investīciju apjomu uzņēmuma vēsturē. Tam bija loģisks pamatojums, jo šis gads bija pēdējais gads iepriekšējā Eiropas Savienības finanšu plānošanas periodā, kurā jāpabeidz visi iepriekšējos piecos gados uzsāktie investīciju projekti ar ES līdzfinansējumu.  


Aivars Strakšas, VAS “Latvijas dzelzceļš” viceprezidents



Lielākie pērn īstenotie projekti ir Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna modernizācijā Rīgā, Maģistrālā datu pārraides tīkla modernizācija, Stacijas “Bolderāja 2” celtniecība ar savienojošiem ceļiem uz Krievu salu, kā arī citi.

Šī gada laikā visai saspiestā laika grafikā “Latvijas dzelzceļam” tika uzticēts realizēt vēl sešus projektus, starp kuriem bija 16 pasažieru staciju infrastruktūras modernizēšana, Liepājas dzelzceļa mezgla attīstība, kā arī sliežu ceļu un signalizācijas sistēmu modernizācija. 

 

Spēja īstenot šo lielo darba apjomu apliecināja mūsu uzņēmuma darbinieku profesionalitāti un procesu kvalitāti.

 
 


Kapitālieguldījumu apjoms 2015. gadā

 


 



Par ļoti nozīmīgu panākumu uzskatām uzņēmuma spēju saglabāt kravu pārvadājumu apjomu augstā līmenī un nepieļaut pesimistisko prognožu piepildīšanos pat Eiropas Savienības un Krievijas savstarpējo ekonomisko sankciju, kā arī intensīvo dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas darbu iespaidā.
 
Gadu sākām visai piesardzīgi, pieņemot lēmumu par ļoti konservatīva budžeta veidošanu, jo rēķinājāmies ar sankciju ietekmē iespējamu strauju kravu pārvadājumu apjoma kritumu, tomēr, pateicoties saliedētībai un spējai profesionāli risināt sarežģītus uzdevumus, visi koncerna uzņēmumi noslēdza gadu ar peļņu un labiem finanšu rādītājiem.
 
2016.gada izaicinājums ir spēt pārskatīt biznesa modeļus, pakalpojumu cenas, kā arī pielāgoties izmaiņām pārvadāto kravu nomenklatūrā – jau vairākus gadus novērojama tendence samazināties pārvadāto ogļu kravu apjomam pa “Latvijas dzelzceļa” infrastruktūru. Mūsu svarīgākais uzdevums ir kopā ar sadarbības partneriem atrast jaunas kravas un piesaistīt tās tranzīta koridoram uz Latvijas ostām, kā arī nodrošināt lielāku efektivitāti uzņēmuma darbībā.

 

Aivars Strakšas

VAS “Latvijas dzelzceļš” viceprezidents